Bannery majú v oblasti marketingu dlhodobú tradíciu a neotrasiteľnú pozíciu. Aj keď sa čoraz viac kladie dôraz na online reklamu, tieto praktické a zároveň efektívne reklamné plachty nestrácajú na popularite. Ako prebieha výroba bannerov v Plotbase?
Príprava tlačových dát na banner
Ešte pred samotným výrobným procesom je dôležité pochopiť, ako pripraviť tlačové dáta na banner. Absolútnym základom je otázka kvality a rozlíšenia podkladov. Pokiaľ má banner obsahovať nejaké obrázky, každý jeden z nich musí byť v dostatočnej kvalite s rozlíšením 150 dpi. Okrem toho potrebujeme, aby boli texty a ostatné prvky grafiky prevedené na krivky. Inak by sa s grafikou nedalo pracovať a nevedeli by sme ju postúpiť ďalej do tlače.
Zapamätajte si: Keď zhotovujeme bannery so zahnutými, spevnenými krajmi, do tlačových dát pridávame aj spadávky + 3 cm. Tým pádom musia byť všetky podstatné prvky grafiky (obrázky, texty atď.) odsadené od kraja minimálne 3 cm.
Výroba bannerov Plotbase
Tlač bannerov realizujeme na dva typy materiálov:
-
liaty banner (520 g/m²),
-
mesh/sieťovina (360 g/m²).
Oba typy médií majú svoje prednosti. Zatiaľ čo hlavnou devízou liateho bannera je odolnosť a dlhá životnosť (až 5 rokov v exteriéri), tak mesh / dierovaná reklamná plachta efektívne prepúšťa svetlo. Oceníte to napríklad v rôznych športových komplexoch, na veterných miestach alebo na lešeniach pri rekonštrukciách budov.
Zaujímavosť: V prípade našich bannerov Plotbase nie je potrebná žiadna dodatočná laminácia pre zvýšenie odolnosti či životnosti ako pri fotkách na plátno. Bannery totiž tlačíme profesionálnou technológiou Agfa na stroji, ktorý používa UV lampu na zapekanie atramentu. To znamená, že banner je zalaminovaný pre najvyššiu odolnosť voči vplyvom počasia, vyblednutiu, oderom či poškriabaniu už pri samotnej tlači.
Spevnenie okrajov
Absolútnu väčšinu bannerov tlačíme tak, že im zahýbame okraje. Na kraj vytlačeného banneru prilepíme špeciálnu obojstrannú lepiacu pásku. Trojcentimetrový okraj následne prehneme dovnútra a ďalej prejdeme valčekom, aby bol dokonale hladký. Tento proces sa nazýva spevnenie okrajov a môžete ho nájsť ako voliteľnú položku na produktovej karte Bannery, reklamné plachty v našom e-shope. Spevnené okraje v zásade predstavujú dve vrstvy banneru priľnuté k sebe, čím sa násobí odolnosť materiálu. Prečo sa to ale robí? Do spevnených okrajov môžete zapúšťať napríklad skrutky.
Pozor! Pri priamej inštalácii (skrutkovaní) banneru do steny alebo vopred pripravenej konštrukcie odporúčame použiť aspoň podložky pre šetrnejšie zaobchádzanie a na pohľad krajší výsledok.
Očkovanie okrajov
Ešte lepší estetický dojem docielite, ak si pri objednaní banneru zvolíte aj očkovanie okrajov. Spevnené okraje vybavíme praktickými očkami, cez ktoré môžete pohodlne prevliekať gumolano alebo iný inštalačný materiál – bez toho, aby ste okraje preskrutkovávali. V rámci veľkých bannerov odporúčame očkovanie okrajov po celom obvode. Reklamnú plachtu tak dokážete nielen pevnejšie pripevniť, ale aj lepšie našponovať. Pri menších banneroch, kde nehrozí krčenie, postačí vyhotovenie očiek v rohoch.
Zaujímavosť: Keď už je reč o väčších a menších banneroch, tak bannery tlačíme štandardne na rolku širokú 2,5 m a dlhú 50 m. Pri záujme o nadrozmerný banner však dokážeme zabezpečiť spoľahlivé privarenie viacerých kusov banneroviny k sebe. Tým pádom je šírka aj dĺžka bannerov Plotbase prakticky neobmedzená, pričom cena začína už od 5,90 EUR bez DPH / m².
Zaujímavé využitie bannerov Plotbase
Bannery tlačené na PVC materiál môžete najčastejšie vidieť na rôznych budovách a činžiakoch alebo popri cestách v rámci billboardov. Úplne bežne si vešajú bannery so spevnenými okrajmi a očkovaním aj podnikatelia a firmy na svoje kamenné prevádzky. Banner vtedy plní úlohu reklamného pútača, ktorý má okoloidúcich nalákať dovnútra. Okrem toho sa však bannery dajú využiť aj menej tradičnými, no o to zaujímavejšími spôsobmi. Presvedčili sme sa o tom aj z vlastnej praxe. A naše skúsenosti možno inšpirujú aj vás.
-
Upnutie do plagátových líšt – klasický plagát môžete nahradiť odolnejším bannerom z PVC vtedy, keď chcete vystaviť grafiku napríklad v exteriéri. Nemusíte sa tak báť vplyvov počasia.
-
Bannery na podlahu – pri prezentáciách v interiéri, kde nehrozí vyliatie tekutiny na banner (kvôli šmýkaniu sa), môžete umiestniť bannery aj na podlahu. Napríklad, pri architektonických výstavách, ktoré prebiehajú vo viacerých miestnostiach, viete cez pôdorys budovy vyobrazený na banneri kreatívne demonštrovať, kde sa aktuálne nachádzajú návštevníci.
Vedeli ste, že vieme zabezpečiť aj profesionálnu montáž bannerov v rámci Slovenskej republiky? V prípade záujmu vyšleme na miesto plánovaného umiestnenia banneru nášho externého montážnika z Plotbase, ktorý vykoná odborné zameranie. Na základe jeho zistení a pokynov navrhneme a vyhotovíme banner, ktorý bude ideálne zodpovedať priestorovým možnostiam inštalačného podkladu, resp. inštalačnej konštrukcie. Keď bude váš banner pripravený, montážnik sa opätovne dostaví na požadované miesto a vykoná odbornú montáž presne podľa vašich predstáv.